Home

 

Medewerkers

 

 

Toos Dirkzwager 

Remedial teacher vanuit de basisontwikkeling

Als remedial teacher behandel ik kinderen die niet datgene presteren wat normaal op school van hen verwacht kan worden.  Ik ga er van uit dat de auditieve en visuele waarneming en ook de ruimtelijke oriŽntatie en motorische ontwikkeling in orde zijn. Zo niet, dan ga ik samen met het kind werken om aan deze leer-voorwaarden te voldoen waardoor het kind met zelfvertrouwen aan het schoolse leren deel kan nemen.

 

 

 

 

Drs. Wendy van Kuijen-de Bruijn
Remedial teacher vanuit de ontwikkelingspsychologie

Als remedial teacher begeleid ik kinderen in het basis- en het voortgezet onderwijs, die problemen ondervinden in het leerproces. Mijn studie ontwikkelingspsychologie is daarbij mijn basis. Daarnaast zie ik regelmatige bijscholing als verplichting. Bij de begeleiding wordt gebruik gemaakt van de sterke kanten van het kind, we werken samen aan het zelfvertrouwen en gaan op zoek naar de leerstrategieŽn die het beste passen. Ik werk handelingsgericht waarbij haalbare korte termijn doelen en een goede samenwerking met de school en de ouders centraal staan.

 

 

 

 

Ingrid Bes
Integratief Kindertherapeut

Integratieve Kindertherapie is een kortdurende therapie waarin ik samen met het kind aan het werk ga, zodat het kind zich weer gelukkig, blij en rustig kan voelen. Ik volg het kind in het spel, de gesprekjes, de verhalen enzovoort. De integratieve aanpak is gericht op het kind als een uniek en totaal wezen met al zijn aspecten en talenten. In mijn aanpak integreer ik 6 verklaringsmodellen: gedrag, stress, systeem, medisch, conditionering en transpersoonlijk. Bij de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam heb ik mijn opleiding tot integratief kindertherapeut gevolgd en afgesloten met een diploma.